جای پا...

جای پا...

باید قدم برداری و حرکت کنی.
وگرنه اگر یک جا بمانی و راکد شوی، زود می گندی و می پوسی.
باید قدم برداشت و حرکت کرد، نباید یک جا ماند. گرچه همین قدم برداشتن هم باید با حساب و کتاب باشد. چه راست بروی و چه کج؛ جای پایت روی زمین می ماند اما جای پای درستی پا برجاتر است و باقی تر. پس چه خوب که جای پایت در راه درست باشد، وگرنه چقدر قدم ها که برداشته شده و در راه کج بوده است و حالا هیچ اثری از آن باقی نیست.
درست مثل رد پای آدمی روی برفها که سریع از بین می رود...

حرفهای شما
مهمونای خونه ی من

والله خیر الماکرین...

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶ ق.ظ

ما سالهاست که گرفتار حاشیه ها شده ایم،

روزی چنان تند می رویم که سایه خود را هم جا می گذاریم و روزی دیگر حرکتی لاک پشت گونه داریم،

هنوز هم که هنوز است مفهوم اعتدال و میانه روی را نمی دانیم،

روزی یکی را به عرش می بریم و دیگری را به فرش، 

یک شبه بزرگی را زیر سوال می بریم و بدون کند و کاو کوچکش می کنیم و در عرض چند ساعت او را ضد مذهب و ضد اسلام می خوانیم؛ و درست برعکسش را هم داریم که کوته فکر نامردی را از جوانمردان قلمداد می کنیم.

من هنوزم برایم جای سوال است که چطور ممکن است عده ای بدون هیچ شناختی از نویسنده یا عالم یا سیاستمدار یا استادی آنها را نفی می کنند؟

چطور براحتی گوش های خود را به سخنان دیگری می سپارند و ساده لوحانه حرفهای دروغ یا از سر عناد حقیری را باور می کنند، بدون آنکه حتی مطلبی در مورد آن نویسنده یا عالم خوانده باشند؟

چندین بار شاهد این موضوعات بوده ام و هر بار هم که سعی کردم به دفاع از آن مظلوم بپردازم، مورد هجمه حملات ناجوانمردانه قرار گرفتم.

من نمی دانم که چرا عده ای بدون هیچ منطق معقولی حتی بزرگانی چون حضرت امام (ره) را مورد انتقاد قرار می دهند؟ ولی خوب می دانم، آنان که اقدام به تخریب چهره فردی موجه می کنند و تمام هم و غمشان این است که ضربه ای به حیثیت او وارد کنند؛ خودشان ریگی به کفش دارند و منافعشان در خطر است و کمتر توانسته اند به حلق و شکم هاشان برسند.

اما غافل از آن که : مکروا و مکرلله والله خیر الماکرین... 

 

 

نظرات (۵)

سلام
می دونید این بی شرمی در گفتار و نوشتار از کحا شروع شد ؟ درست از زمانی که یاد گرفتیم به بزرگان این مرز و بوم توهین کنیم منظورم یک نمونه دکتر شریعتی شما حتما اس ام اس هایی برایتان آمده که توهین به شکل های مختلف به دکتر شریعتی بوده است بعد به آقای جنتی و بعد این روزها در لاین و وایبر توهین هایی به امام بزرگوار
روزی یکی از این پیامک های به ظاهر بامزه که پایانش به این شکل بود ... از خصوصیات بارز امام بود به دستم رسید بلافاصله برای فرستنده اش پیامی تند تایپ کردم طفلک با این که از دوستان نزدیکم بود ولی دیگه جرات نکرد این چنین پیامی را برایم بفرستد و فکر می کنم اگر هر کدام از ما این چنین عمل کنیم می توانیم پایان بدهیم به این همه بد نویسی توهین و کلمات زشتی که در اس ام اس ها رد و بدل می شود گاه جوکهایی به دست مان می رسد که باور کنید حتی در خلوت که می خوانم خجالت می کشم بخاطر کلمات زشت رکیک و نادرستی که استفاده می شود یا تصاویری که دیده می شود ولی من هیچوقت این گونه پیام های بد و زشت را منتشر نمی کنم می خوانم و بلافاصله دیلیت می کنم و فکر می کنم به این وسیله یعنی عدم انتشار این مزخرفات رسالت خودم را انجام دادم بگذریم بحث در این زمینه زیاد است وقت گرانمایه تان را گرفتم موفق باشید [گل]
پاسخ:
بسیار ممنون از نظر زیبا و منطقی شما. استفاده کردم.
  • مجله اینترنتی پامپا
  • حیات آدمی در دنیا همچون حبابی است در سطح دریا .
    جان راسکن
    مجله اینترنتی پامپا
    http://magazine.pampa.ir
  • مجله اینترنتی پامپا
  • حیات آدمی در دنیا همچون حبابی است در سطح دریا .
    جان راسکن
    مجله اینترنتی پامپا
    http://magazine.pampa.ir
    برادر خودتون فرمودید دیگه .""" ؛ خودشان ریگی به کفش دارند و منافعشان در خطر است و کمتر توانسته اند به حلق و شکم هاشان برسند""" اصل حرف رو زدید. به قول ته خطی که این جور مواقع روسیاهی فقط به دیوار میمونه و بس؛

    پاسخ:
    ای بابا چی میشه گفت...
    معمولا این افراد یجورایی خودشونو کوچیک میکنن کاری که اون بزرگا انجام دادن همونطور بزرگ میمونه
    پاسخ:
    آفرین همین طوره
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">