جای پا...

جای پا...

باید قدم برداری و حرکت کنی.
وگرنه اگر یک جا بمانی و راکد شوی، زود می گندی و می پوسی.
باید قدم برداشت و حرکت کرد، نباید یک جا ماند. گرچه همین قدم برداشتن هم باید با حساب و کتاب باشد. چه راست بروی و چه کج؛ جای پایت روی زمین می ماند اما جای پای درستی پا برجاتر است و باقی تر. پس چه خوب که جای پایت در راه درست باشد، وگرنه چقدر قدم ها که برداشته شده و در راه کج بوده است و حالا هیچ اثری از آن باقی نیست.
درست مثل رد پای آدمی روی برفها که سریع از بین می رود...

حرفهای شما
مهمونای خونه ی من

هم صحبت بد

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

معتقدم آدمی که به خودش احترام نمیگذاره و برای خودش ارزش قائل نیست، برای دیگران هم هیچ احترام و ارزشی قائل نیست.

آدمایی که توی حرفهاشون به خودشون اهانت می کنن و برای شخصیت خودشون اهمیت قائل نیستن، چطور می خوان احترام بقیه رو حفظ بکنن؟

مثلا وقتی یه موضوعی پیش اومده و طرف رو بابت اون موضوع بازخواست می کنی، که آقای فلانی چرا این کار رو کردید؟ طرف بجای اینکه بگه: من مرتکب این اشتباه نشدم و توضیح بده؛ در میاد میگه " من گه بخورم اگه همچین کاری رو کرده باشم ".

یا وقتی با یکی از دوستانتون دارید از زندگی صحبت میکنید؛ می شنوید که طرف میگه " زندگی ما که زندگی سگیه ".

یا آدمایی که طرز لباس پوشیدن یا طرز رفتار کردن براشون اهمیت نداره، یا آدمایی که طرز غذا خوردنش براشون مهم نیست و حتی گاهی هر آشغالی رو به عنوان غذا می ریزن تو معده هاشون و وقتی بهشون میگی: فلانی این غذا ضرر داره؛ بهت میگن: ای بابا مگه من چند سال دیگه می خوام عمرم کنم؟ بزار عشق و حالمون رو بکنیم و صدها مورد دیگه از این دست...

حالا موضوعی که من رو کنجکاو کرده اینه که این آدم چطور میخواد به بقیه احترام بذاره؟ یا اینکه چقد فرهنگ و ادب اجتماعی براش مهمه؟

واقعا با این طیف آدمها چطور میشه امید به آینده فرهنگ کشور داشت؟

شاید شاید شاید منشا تمام این بی فرهنگی ها و بی ادبی ها از بد دهنی و عدم درست و مودبانه حرف زدن باشه...

 

حافظ خیلی قشنگ و متین گفته:

مرا گر تو بگذاری ای نفس طامع

بسی پادشایی کنم در گدایی

بیاموزمت کیمیای سعادت

ز هم صحبت بد جدایی جدایی

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">